Långsamt och snällt producerat
English

 

 

Köp- & säljvillkor

 

 

 

§1 ALLMÄNNA VILLKOR
  1. Dessa allmänna villkor (”Allmänna villkor”) gäller när du som konsument (”Kunden”) gör en beställning via www.mazeinterior.se och relaterade sidor, ("Webbplatsen"). Avtalet ingås mellan dig och Maze Interior AB, org.nr. SE5566443544 ("Maze"). Detaljerad kontaktinformation och annan information om Maze finns på webbplatsen. De allmänna villkoren gäller endast för kunder som är konsumenter.
  2. Kunden måste vara minst 18 år gammal för att beställa via webbplatsen. Maze accepterar inte, i enlighet med svensk lag, några kreditköp till personer under 18 år. Maze förbehåller sig rätten att neka eller ändra en kunds beställning (t.ex. om kunden har lämnat felaktiga personuppgifter och/eller har tidigare register om utebliven betalning av skuld).
  3. Maze har inget ansvar ifall produkter säljs slut, inte heller för bild- eller typografiska fel på Webbplatsen, t.ex. fel i produktbeskrivningen eller teknisk specifikation, felaktiga priser och prisjusteringar eller felaktig information om huruvida en produkt finns i lager. Maze har rätt att rätta till sådana fel och att när som helst ändra eller uppdatera informationen. Om ett felaktigt pris har angetts för en produkt som beställts av kunden, kommer Maze att meddela kunden om detta och invänta kundens godkännande av det ändrade priset innan Maze fortsätter med beställningsprocessen. Alla bilder på webbplatsen ska endast betraktas som illustrationer. Sådana illustrationer garanterar inte att de återger mängden produkter som kunden kommer att få eller produktens exakta utseende. Maze ansvarar inte för någon information från tredje part som tillhandahålls på webbplatsen.

§2. KÖP
  1. För att göra en beställning via Webbplatsen måste Kunden acceptera de Allmänna Villkoren. Genom att acceptera de Allmänna Villkoren åtar sig Kunden att följa de Allmänna Villkoren i sin helhet och erkänner att han/hon samtycker till att Maze använder och lagrar dina personuppgifter enligt Mazes Integritetspolicy.
  2. Ett köpeavtal ingås när Maze har bekräftat Kundens beställning och Kunden har fått en orderbekräftelse från Maze via e-post. Maze uppmuntrar kunden att spara orderbekräftelsen för eventuella framtida kontakter med Mazes kundtjänst angående beställningen. Kunden har rätt att avbryta sin beställning tills den har bekräftats av Maze. Om beställningen annulleras kommer Maze att återbetala alla betalningar som kunden eller dess betal- eller kreditkortsföretag har gjort med avseende på beställningen.
     
§3. PRISER
  1. De priser som anges på webbplatsen gäller för beställningar som görs på webbplatsen. Priserna inkluderar inte betalnings- och fraktavgifter, vilka anges separat.
  2. Priser för bosatta i Europeiska Unionen presenteras inklusive moms
  3. Priser för bosatta utanför Europeiska Unionen presenteras exkl. MOMS. Tillämpliga importskatter och tullavgifter enligt landets policy betalas av kunden när beställningen levereras. Administrativa avgifter av fraktbolaget kan också debiteras kunden.

§4. BETALNINGAR

Vi erbjuder säkra och enkla betalningar genom Klarna Checkout. Du kan betala med faktura, delbetalning eller betal-/kreditkort. Villkoren hittar du på Klarna Checkout

§5. LEVERANS
  1. Den förväntade leveranstiden från vårt lager framgår av orderbekräftelsen, i kassan och/eller på aktuell produktsida på Webbplatsen. Om inte annat uttryckligen avtalats och om en leverans försenas mer än 30 arbetsdagar och det inte beror på dig som Kund, har du rätt att häva köpet.
  2. Maze skickar normalt din beställning inom 1-2 arbetsdagar. Den totala leveranstiden kan variera beroende på avstånd och leveranssätt. Om produkten är slut i lager kommer vi att kontakta dig angående den nya leveranstiden.
  3. Mazeinterior.se erbjuder för närvarande frakt till: EU, Storbritannien, Schweiz och Norge. För beställningar till andra länder vänligen kontakta oss så hjälper vi dig personligen.
  4. En leveransbekräftelse som innehåller en spårningslänk kommer att skickas när beställningen har skickats.
  5. Om något paket ska hämtas ut vid ett specifikt utlämningsställe ska Kunden göra det inom den tid som anges i meddelandet. Paket ska normalt hämtas personligen med giltig legitimation och ordernummer. Kunden kommer att få ett meddelande om leverans där det framgår när och var paketet ska hämtas eller tas emot. Aviseringen kan göras via e-post, vanlig post och om Kunden har uppgett ett mobilnummer, även per telefon eller SMS. Maze har rätt att debitera kunden en avgift på 20 EUR om paketet inte hämtas.
  6. Större försändelser kan komma att levereras på pallar och vägen till leveransadressen ska då vara framkomlig och tillgänglig.

Vid mottagande av varorna måste kunden omedelbart säkerställa att den mottagna varan matchar beställningen och är utan synlig skada. Om några synliga skador upptäcks måste kunden se till att detta dokumenteras på leveransstället.

§6. RETUR & ÅTERBETALNING

Ångerrätt

  1. Vid köp av produkter på webbplatsen har kunden 14 dagars ångerfrist i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att Kunden har rätt att ångra eventuella köp genom att meddela Maze detta inom 14 dagar från det att Kunden eller dennes representant mottagit den beställda produkten (ångertid).
  2. Om Kunden önskar ångra ett köp ska Kunden före utgången av ångerfristen skicka ett tydligt meddelande till Maze. Kunden ska uppge namn, adress och annan relevant information, t.ex. orderreferens, fakturanummer och produktens namn i meddelandet.
  3. Om Kunden utnyttjar sin ångerrätt ska Kunden stå för returfraktkostnaderna och ansvarar för produktens skick efter att Kunden tagit emot produkten och under returfrakten. Produkten ska returneras inom 14 dagar från det datum då Maze meddelades om återkallelsen. Produkten ska skickas väl emballerad, i gott skick och i originalkartong och/eller förpackning. Eventuella returer ska skickas till Maze i enlighet med den adress som erhållits från Maze vid anmälan. Beroende på destination kan kunder bli föremål för extra avgifter för att få sitt paket. Sådana avgifter inkluderar tull- och tullavgifter, moms/lokala skatter etc. Ovannämnda avgifter är enbart kundens/köparens ansvar, även vid tvångsretur, dvs innan paketet levereras till kunden. Om du behöver mer information om detta, vänligen kontakta vår kundsupport omgående.
  4. Maze kommer att betala tillbaka beloppet utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 30 dagar från det datum Maze fick kundens meddelande om återkallelse. Maze kan dock fördröja återbetalningen tills Maze tagit emot produkten eller Kunden har lämnat bevis på att produkten har returnerats, t.ex. med hjälp av leveransbevis. Återbetalning kommer att ske till Kunden med den betalningsmetod som Kunden valt, om inte annat avtalats eller om det finns några invändningar mot en sådan återbetalning.

Reklamationer & garanti 

 

  1. Rätten att göra reklamation gäller produkter som är defekta enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Varje kund som vill hävda sin rätt att lämna in ett klagomål för en beställd produkt ska kontakta Maze, så snart som möjligt efter att defekten upptäcktes, med hjälp av kontaktinformationen som anges på webbplatsen.
  2. Maze bär kostnaden för returfrakten för eventuella godkända reklamationer.
  3. När en produkt, för vilken ett klagomål har lämnats in, har returnerats och reklamationen godkänts, kommer Maze att återbetala kunden i enlighet med tillämplig konsumentskyddslagstiftning. Maze förbehåller sig rätten att avslå alla reklamationer om produkten, i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning, visar sig inte vara defekt. Vid klagomål följer Maze de riktlinjer som ges av National Board for Consumer Complaints eller motsvarande myndigheter i andra europeiska länder. Vid klagomål följer Maze de riktlinjer som ges av National Board for Consumer Complaints eller motsvarande myndigheter i andra europeiska länder.
  4. Garantier för produkter täcker endast ursprungliga tillverkningsfel och följaktligen inte några fel som uppstår vid eller efter några individuella förändringar av produktens funktion och utseende, t.ex. ombyggnad, uppgradering eller annan konfiguration av produkten. Kundens orderbekräftelse utgör garantibeviset och är giltig inom 20 år från datumet på bekräftelsen.
  5. Under garantiperioden åtar vi oss att reparera eller byta ut produkten utan extra kostnad om den visa sig vara felaktig på grund av tillverkningsfel eller materialdefekter som uppstått under normal användning. Vi förbehåller oss rätten att bedöma och avgöra vilka fel som täcks av garantin. 
För att göra ett garantianspråk ber vi om att du kontaktar oss och förser oss med följande information:
 
Produktens namn och modellnummer
Köpdatum och bevis på köpet (kvitto eller ordernummer)
Beskrivning av felet eller defekten 
Vänligen notera att garantin inte täcker fel orsakade av vanligt slitage, skadadorsakad olycka, missbruk eller felaktig användning av produkten.
 

Vi är stolta över våra produkter och strävar efter att erbjuda högsta kvalitet i vår design och produktion. Med vår 20 års garanti kan du vara trygg i vetskapen om att du har investerat i hållbara och pålitliga produkter. 

 

Naturliga Material

  1. Produkterna som säljs av Maze är gjorda av naturliga material som trä, metall och keramik. Naturmaterial varierar ofta i utseende, storlek och struktur från produkt till produkt, vilket är att vänta. Detta innefattar bland annat kvistar, ådringar, färgvariationer, strukturella skillnader etc. Dessa naturliga variationer utgör normalt inte giltigt skäl för reklamation.
  2. För att naturmaterial ska bibehålla sin höga kvalitet över tid bör skötselanvisningarna följas. Maze Interior AB förbehåller sig rätten att avslå anspråk i händelse av skada och slitage till följd av underlåtenhet att följa dessa riktlinjer.
     
INTEGRITETSPOLICY

Vid beställning av en produkt/tjänst kommer kunden att bli ombedd att fylla i personlig information. Vid köp lagras denna information för att uppfylla vårt avtal. I enlighet med svensk lag i Personuppgiftslagen har kunden rätt att få veta den information Maze har registrerat. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan kunden begära att få din information korrigerad och/eller borttagen. Om så är fallet, vänligen kontakta oss via e-post.
 

Personlig data (GDPR)

Maze måste efter den allmänna dataskyddsförordningen erhålla godkännande för att behandla information om kunden, såsom namn, adress, e-post etc. Genom att göra ett köp samtycker kunden till att Maze behandlar och lagrar personuppgifter. All information som lämnas vid besök på webbplatsen, eller i någon kommunikation, kommer att hanteras konfidentiellt och i enlighet med givna lagar och förordningar.

Maze kommer inte att låta en tredje part få tillgång till personuppgifter om inte tillstånd för att informationen ska användas har getts.

FORCE MAJEURE

Maze Interior AB ansvarar inte för eventuella brister som orsakats av omständigheter utanför vår kontroll, som direkt eller indirekt förhindrar, hindrar eller gör produktion, leverans eller frakt oekonomisk tills sådant hinder har undanröjts (force majeure). Sådana omständigheter ska anses innefatta svårigheter att anskaffa råvaror samt andra svårigheter och störningar, inklusive men inte begränsat till krig, upplopp, arbetskonflikter, brand, översvämning, storm, olycka, bränsle- eller strömbrist, transportbrist, hinder, eller avbrott avseende transport till sjöss och haverier eller avbrott av något slag avseende vår utrustning eller anläggningar, som bedöms nödvändiga för att fullgöra våra avtals åtaganden.

 

 

 

 

Tillagd i varukorgen